یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ یوسفی‌مهر گفت: جهاد دانشگاهی، زیست بومی برای حضور نخبگان، جوانان و متخصصان برای حل مسائل کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، محمدرضا یوسفی مهر در نشست هم‌اندیشی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران مازندران، در مدیریت حوزه خواهران استان، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی و مولود انقلاب است و در سال ۱۳۵۹ با جریان انقلاب فرهنگی که در دانشگاها شروع شده بود، به دستور حضرت امام(ره) در ۱۶ مرداد ماه تأسیس شد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های این نهاد، فرهنگی و آموزشی است، درواقع جهاد دانشگاهی یک زیست‌بوم برای حضور نخبگان، جوانان و متخصصانی است که بتوانند کمکی به حل نظام و مسائل کشور داشته باشند.

یوسفی مهر خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و همت تمام جهادگران گذشته، در حال‌حاضر جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و تمام حوزه‌ها ورود پیدا کرده و بدون این‌که مأموریتی از طرف نظام داشته باشد، به مسائل مبتلا به در جامعه ورود و فعالیت کرده و خروجی‌های خوبی نیز داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران تأکید کرد: درحال‌حاضر در حوزه پزشکی در مرکز رویان، در مرز دانش در دنیا حرکت می‌کند و یکی از مراکز علمی ویژه نظام است که خروجی‌های خوب و مثمرثمری داشته.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فنی مهندسی، در مسائل دکل حفاری نفت و مته‌های حفاری وابسته بودیم، در مترو کاملاً وارداتی بوده، در بحث مخابراتی در بخش BTS واردات انجام می‌شد اما امروز در همه آن‌ها به خودکفائی رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌هایی دارد که از آن‌ها می‌توان استفاده مفید کرد، هدف از این نشست، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است، جهاد دانشگاهی در هر استان نماینده تمام ظرفیت جهاد دانشگاهی کشور است و با شبکه‌سازی کار می‌کند، یعنی فعالیتی که در استان دیگری در حال انجام است را می‌توان در این استان نیز انجام داد، جهاد دانشگاهی آماده هم افزایی با تمام ادارات و نهادهای استان جهت ارائه خدمت به مردم استان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha